A kosár üres

Összesen

0 Ft + Áfa (br. 0 Ft)

Megrendelés Teljes Kosár Nézet Aktuális rendelések

Alumínium rögzítő rúd

Cikkszám
LK8512
Ár / db
10 450 Ft + Áfa
br. 13 272 Ft
10 100 Ft + Áfa
br. 12 827 Ft
ha legalább 10db bármilyen rögzítő rudat vásárolsz, ezt a terméket ezen az áron adjuk

  • 30x125mm-es alumínium teherhatároló rúd 2400-2700mm-es lökethosszal

  • csúszásgátló anyaggal szerelve a kapaszkodó felületeken

  • Terhelhetőség: 400daN

  • a rögzítő rúd teljesen széthúzható, a tagokból levágva rövidebb lökethossz (akár 1400mm) kialakítására is van lehetőség

Anyag
alumínium
Származás
Kína
Súly
9,0 kg
 
Készlet
Lajosmizse
Rendelhető
Szigetszentmiklós
Rendelhető
-
+
  Országos házhozszállítás
A beérkezést követően a termék telephelyeinken átvehető vagy futárszolgálattal az ország bármely pontjára eljuttatjuk!

Alumínium rögzítő rúd Wistra

Cikkszám
LK8511
Ár / db
15 968 Ft + Áfa
br. 20 279 Ft
15 436 Ft + Áfa
br. 19 604 Ft
ha legalább 10db bármilyen rögzítő rudat vásárolsz, ezt a terméket ezen az áron adjuk
14 850 Ft + Áfa
br. 18 860 Ft
ha legalább 20db bármilyen rögzítő rudat vásárolsz, ezt a terméket ezen az áron adjuk
13 786 Ft + Áfa
br. 17 508 Ft
ha legalább 50db bármilyen rögzítő rudat vásárolsz, ezt a terméket ezen az áron adjuk
12 721 Ft + Áfa
br. 16 156 Ft
ha legalább 100db bármilyen rögzítő rudat vásárolsz, ezt a terméket ezen az áron adjuk

  • 30x125mm-es alumínium teherhatároló rúd 2400-2700mm-es lökethosszal

  • a termék DEKRA minősítéssel rendelkezik

  • csúszásgátló anyaggal szerelve a kapaszkodó felületeken

  • Terhelhetőség: 400daN

  • a rögzítő rúd teljesen széthúzható, a tagokból levágva rövidebb lökethossz (akár 1400mm) kialakítására is van lehetőség

Anyag
alumínium
Származás
Litvánia
Súly
10,0 kg
 
Készlet
Lajosmizse
Raktáron
Szigetszentmiklós
Raktáron
-
+
  Országos házhozszállítás
Ha most megrendeled, akkor csütörtökön nálad lehet, vagy telehelyeinken azonnal átveheted!

Rakományrögzítés teherhatárolóval

Teherhatárolós rögzítés esetén a rakományt szorosan egymás mellé helyezzük - jellemzően a raktér homlokfalához -, és a szabad felületek lehatárolásával megakadályozzuk, hogy bármely irányba el tudjon mozdulni. Ezt a hatást jellemzően teherhatároló rudakkal érhetjük el, de van példa spaniferes megoldásra is.

teherhatárolás a jármű oldalfalaival
1. ábra - A legegyszerűbb példa, amikor a raktér teljesen töltve van. A határolást ebben az esetben a jármű oldalfalai biztosítják.
részrakomány határolása
2. ábra - Részrakomány esetén a szállítmány a homlokfalhoz van felhalmozva és a szabad végén függőleges teherhatárolókkal biztosítva.
szegmentált teherhatárolás
3. ábra - A jármű oldalfalai és gyakran a szállított áru sem bírnak el korlátlan terhelést, ezért nagyobb súlyú rakomány esetén szegmentálni kell, és az egyes részek elmozdulását külön határolókkal kell biztosítani.
teherhatárolás mindkét irányból
4. ábra - Teherhatárolás elölről és hátulról, vízszintes és függőleges határoló rudakkal.
különböző magasságú rakományok határolása
5. ábra - Különböző magasságú rakományok biztosítása határoló rudakkal.
teherhatárolás spaniferrel
6. ábra - Teherhatárolás spaniferrel (kifeszítéses rakományrögzítés).

Számítások, erőhatások

Terhelhetőség - BC

A határoló rudak terhelhetőségét a BC (Blocking Capacity) értékkel jellemezzük. Ez az érték mondja meg azt a maximális erőhatást, aminek rögzített állapotban még elmozdulás nélkül ellen tud állni az eszköz. Mivel a határoló eszköz csak a rakomány elmozdulását hivatott megakadályozni, ezért a nehezebb terhek rögzítésére is tökéletesen használható. A pontos értékek meghatározásához azonban számolnunk kell.

Gyorsulási együttható - c

A szállító jármű mozog (gyorsít, lassít, kanyarodik stb...). Ennek megfelelően a rakományt különböző irányba ható erőhatások érik. Közúti járművek esetén a VDI 2700 irányelvsorozatban találhatók meg azokat az értékek, amelyekre rögzítés során tervezni kell. A mozgás iránya fontos, hiszen fékezéssel mindig gyorsabb sebességváltozást tudunk elérni, mint gyorsítással, ezért a számítás során nem mindegy, hogy a rakományt elölről vagy hátulról biztosítjuk.

gyorsulási együtthatók 2 tonnánál nem nagyobb össztömegű teherjárművek esetén
7. ábra - Négy irányban meghatározott gyorsulási együtthatók 2 tonnánál nem nagyobb össztömegű teherjárművek esetén.
gyorsulási együtthatók 2-3,5 tonna közötti össztömegű teherjárművek esetén
8. ábra - Négy irányban meghatározott gyorsulási együtthatók 2 - 3,5 tonna közötti össztömegű teherjárművek esetén.
gyorsulási együtthatók 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherjárművek esetén
9. ábra - Négy irányban meghatározott gyorsulási együtthatók 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű teherjárművek esetén.

A rakomány súlya (Fz) és a gyorsulási együttható (c) segítségével az alábbi képlettel számolható ki a jármű mozgása következtében a rakományra ható erő (F):

Fz × c = F

Súrlódási tényező - μ

A rakomány elmozdulása során a rakomány alja és a raktér padlózata között súrlódási erőhatás lép fel, mely a rakományra ható erőt csökkenti. Minél nagyobb a tapadás a teher és a padló között, annál nehezebben fog elmozdulni, és annál kisebb erőt fog kifejteni a határoló eszközre.
A súrlódási erőhatás (Ff) a rakomány súlyából (Fz) és a súrlódási tényezőből (μ) határozható meg.

Fz × μ = Ff
A súrlódási tényező nagyban függ az illeszkedő felületek anyagától. A szükséges rögzítési erő számítása során - a súrlódási tényezővel - az EN12195-1 rendeletben foglaltak alapján kell számolni, mely az alábbi táblázatban látható:

érintkező felületek Súrlódási tényező - μ
vágott fa fa rétegelt lemez 0,45
vágott fa bordázott alumínium 0,4
vágott fa fólia 0,3
vágott fa rozsdamentes lemez 0,3
gyalult fa fa rétegelt lemez 0,3
gyalult fa bordázott alumínium 0,25
gyalult fa rozsdamentes lemez 0,2
műanyag raklap fa rétegelt lemez 0,2
műanyag raklap bordázott alumínium 0,15
műanyag raklap rozsdamentes lemez 0,15
acél kaloda fa rétegelt lemez 0,45
acél kaloda bordázott alumínium 0,3
acél kaloda rozsdamentes lemez 0,2
durva beton vágott fa 0,7
sima beton vágott fa 0,55
csúszásgátló gumilap 0,6
1. táblázat - Az EN12195-1 által meghatározott súrlódási tényezők különböző felületek esetén.

Számítás

A szükséges határoló erő (FB) nagyságát a mozgás következtében a rakományra kifejtett erő (F) és a súrlódási erőhatás (Ff) különbözete adja.

FB > F - Ff
Kis átalakítással megkapjuk azt a képletet, melyből az előbb vizsgált tényezők és súlyok ismeretében meghatározható a szükséges határoló erő.
FB > (c - μ) × Fz
A határoló eszközök számát addig kell növelni, míg terhelhetőségük (BC) összege el nem éri a szükséges határoló erőt (FB).

Példa

Tételezzük fel, hogy 2 db - egyenként 1200 daN (1200 kg) súlyú - raklapot szállítunk a raktér homlokfalához helyezve. A padlózat csúszásmentesített nyír rétegelt lemez, a raklapok fából készültek. 400 daN terhelhetőségű vízszintes rögzítő rúdjaink vannak. Legfeljebb 2 határolót tudunk elhelyezni egymás fölé a raklapok biztosítására. Hány határoló rúdra van szükségünk? Meg tudjuk-e oldani a teherhatárolást szabályosan?

teherhatárolási példa
10. ábra - Teherhatárolási példa 2 db - egyenként 1200 daN (1200 kg) súlyú - raklap esetén.

Ismerjük Fz-t, ami 2x1200=2400 daN. Az EN12192-1 alapján a hátsó irányba ható gyorsulási együttható (c) értéke 0,5, míg a táblázatból kiolvasható a gyalult fa és fa rétegelt lemez felületek közötti súrlódási tényező (μ), melynek értéke 0,3. Az eredeti képletünk:
FB > (c - μ) × Fz
Behelyettesítve:
FB > (0,5 - 0,3) × 2400daN
FB > 480daN
Tehát a feladat megoldható, 2db 400daN határoló képességű rögzítő rúd használatára lesz szükségünk.

© 2019 - L.V.Technik Kft.
none